sobota 29. října 2011

La Casa Fantom ve Vegalite (Brnó)

Neskutečný koncert s téměř nulovou propagací, ale se zaplněnou hospodou a s plnou podporou publika. A pak že je to prej utopie.

Koncert s kapelou, která skvotuje kdesi v Norsku les, nejí maso a neuznává politický systém.

Aparáty si staví sami. S výjimkou jednoho oldskůlového lampáče Fender (jo, musel jsem ho zmínit).

Kapela, která hraje jenom ve dvou a naprosto si vystačí. Písně kolísající v tempu jazzu od 40 do pekelně nespočitatelných XXX BPM. Zkreslení baskytary, zapojené přes pět vytavených lampových zesilovačů za sebou, které vám nakope žaludek s brutalitou bachaře z Mírovky. Smrtící rychlost trsátka překonává odpor jedné až čtyř strun. A pak že nejde hrát na basu jako na kytaru – s jejich originálním přístupem klidně.

Slova poletující okolo hlavy nikdy nepochopíte. Norština, spojená v kontextu s experimentálním hardcore a postupně se přelévající do originálního crust, je zvukově odlišný jazyk od čehokoliv, co jste dosud slyšeli. Ale tomu, co zpívají, věříte až do morku kostí.

Zvukově čistý noise se zakomponovanými melodiemi, které vás unášejí směrem k polárnímu kruhu a vyvolávají dosti známé pocity melancholie z období padajícího listí, ale zároveň jakoby dodávaly naději a hřejivé obejmutí. Dvě věci, co se vzájemně ani snad spojit nedají.

Hostina trvala hodinu a za tu celou dobu jsem neměl jediný pocit, že by mi nechutnalo. Jejich veganskou pochoutku jsem sežral bez mrknutí oka i se samotným talířem.

Kdo nezažil, neuvěří. Tahle akce byla pro mě velkou nahecovanou událostí – už jen proto, že jsem spal asi hodinu a následně mě ve škole čekalo 5 hodin útrpný matiky. Úsměv mi z tváře nevymizel, ani když mě ukolíbával brzký ranní vlak směrem do Pardubic, ani když končil týden a začínal víkend. Proto jsem chtěl tenhle report sepsat s odstupem času a ne hned po koncertě. Vnitřní pocit odolal času.

Osobně hned druhý nejintenzivnější hudební zážitek – hned po Terror Pidgeon Dance Revolt. Ale to by La Casa Fantom museli začít hrát disko… a ať už za mě radši mluví nahraná videa by me and Ká…jín, který ještě ani po téměř čtrnácti dnech nemá slov..



pondělí 17. října 2011

tohle psala nejaka hnusna vylizana zakomplexovana prazska indie buzna co povazuje za vrchol kultury killers a honi si nad sunshinama (napsal mi můj kamarád a poslal mě odkaz) a měl pravdu.


a donutilo mě to napsat několik řádků. 
hnusí se mě slovo indie. hnusí se mě slovo alternativní.
a hnusí se mě lidi co si o sobě myslí a říkají že jsou indie a alternativní.
všichni tihle mě serou. možná mě serou všichni. ještě nevím.
indie scéna je dnes přesnej opak indie scény. je to jenom modní záležitost plná pozérů. o hudbu tam ve skutečnosti vůbec nejde. jde o to co máte na sobě. hipsteři!
čau. co posloucháš? no hlavně jako indie kapely no. třeba charlie straight. oni jsou jako fakt hodně indie víš.
čtvrtina lidí poslouchá sunshiny jen proto, že tam je kay (hlavně teda šestnáctiletý holky). čvrtina proto, že mají legíny a proto jsou indie. čtvrtina proto, že hráli v americe a proto musej bejt dobrý. čtvrtina už je neposlouchá, protože už dobrý nejsou. já je poslouchám proto, že vydali splitko s at the drive in. mám rád omara. má hezký vlasy. teda měl. než se ostříhal. teď vydává jedno album za druhým a je to docela nuda. po pravdě nejepší album bylo "omar rodriguez" z roku 2005. možná tím, že měl větší brejle. teď vypadá jak strejda.
jo a asi sem taky pozer. indý týpek. mám velký brejle, patku a nosím legíny.

tady je ještě text od toho idiota. http://www.viceland.com/blogs/cs/2011/10/09/charlie-straight-jsou-super-bohuzel/ tou americkou kapelou myslel purling hiss. nebyl jsem na nich. ale chtěl jsem. hlavně proto že jsou z ameriky. a indie. hlavně proto.
a sasazu je vrchol nezávislý scény! 

pondělí 10. října 2011

Narozeniny VV

Klub Velký Voči funguje v Chotě už 8 let a při příležitosti oslav v něm vystoupil týpek jménem Stoker One Man Band.

Jedná se o chlápka, který hraje na rezofonickou kytaru (= dobro), přivedenou dvěma výstupy zvlášť ke kytarovému a basovému kombu. Navíc nohama ovládá bicí (konkrétně kopák, hajtku, rytmák a tamburínu) a občas zpívá nebo fouká do foukačky přes lampový kombo.

Slide zvuk kytary vás může s klidem hodit někam do atmosféry šedesátých let.

Originálnější blues se v našich krajích jen tak nevidí.

Ke zbytku ať promluví povedené nahrávky písní s podřadnou kvalitou videa (15 mobilních fps).






neděle 2. října 2011

Keftes party fest | Boro | 29. září


Boro, čtvrtek 29. září. Keftes party fest spojený s oslavou pátých narozenin Radios.cz. V Boru nevídaně našlapáno. Pořadatelé byli viditelně štastný, že nejsou v mínusu (hmm, takhle to asi chodí) a několikrát děkovali všem, co přišli. Jo, a u vstupu dávali skvělou DIY placku z víčka od petky.

První vystupující. Odeur de Violettes. Holka, kterou byste na ulici možná přehlédli, vzala kytaru a začala hrát. Temně introvertní písně, akustika hnaná přes zkreslené kombo, a hlavně skvělý hlas. Nejen francouzské jméno /vůně fialek/ mi trochu připomnělo Mon Insomnie. Čím to je, že tak prosté (a jakoby stokrát slyšené) písně mohou pořád tak oslovit?

Depakine Chrono. Krátké matematicky propracované písně, nebo spíš nástřely písní, kde se rytmus mění každou vteřinu, v kontrastu s punkovým živelným přístupem. Na kytaře ti stačí dvě struny a kabel si přilepíš izolepou. Tuhle dvojici bych předepsal všem zapšklým kytarovým fetišistům povinně.

Díky, že tleskáte, i když to dneska tak serem.

Ne nadarmo jsou Lyssa jednou z hlavních kapel labelu Silver Rocket. Připomněli mi Esqmeg i Nomeansno. Valicí se rytmus bicích. Tvrdý basový linky. Vazbící kytara. Výkřiky z hlubin. Prostě nářez.

Vyrvi mi pochyby z těla … odposlech nepotřebujem.

Nikki Louder přijeli ze Slovinska. S basákem o francouzských holích. Rozjeli dobře hlasitý HC punk s náznakem mathu. Před pódiem se strhlo celkem divoké pogo …. já se u zdi tak trochu bál o brýle.

Na Five seconds to leave jsem se hodně těšil. Mám rád tyhle gradující instrumentální věci a projekce (trochu škoda že běžela jen v malým rohu zadní stěny) atmosféru jenom podpořila. Staré černobílé filmy s demolovanými domy, zasmyčkovaný záběr kluka s kyvadlem, kterému není vidět do obličeje. Mráz po zádech.

Nod Nod. Zpěvačka s šamanským hlasem podpořená atmosférickým podkladem Five seconds to leave. Anebo naopak - Five seconds to leave posílení o zpěvačku a druhého kytaristu… Každopádně největší překvapení večera. Upřený a trochu nepřítomný pohled zpěvačky vidím ještě teď. Přídavek Nod Nod už nedali kvůli městský policii, co se objevila před Borem.

Jak dlouho ještě budete dělat bordel?

Tady hrajou kapely, pani. Pojďte si taky poslechnout.

Štvaly mě jen tři věci. Za prvé, že na akci takovýhleho ražení nejspíš nevytáhnu nikoho ze svých známých. Za druhé, že nemám vymazlenej mobil s kamerou jako Lukáš, abych zachytil aspoň kousek z atmosféry týhle akce. A za třetí, když na konci někdo z pořadatelů u dveří děkoval všem odcházejícím, že přišli, byl jsem tak oněmělý z Nod Nod, že jsem mu nedokázal říct, jak skvělá akce to byla.


http://bandzone.cz/odeurdeviolettes

http://bandzone.cz/depakinechrono

http://www.myspace.com/lyssalyss

http://nikkilouder.tumblr.com/

http://www.myspace.com/fivesecondstoleave

http://bandzone.cz/nodnod

sobota 1. října 2011

Mastodon - The Hunter


Po čtyřech koncepčních deskách vydávají Mastodon nahrávku, která není propojena žádným tématem. Album je věnováno bratru kytaristy
Brenta Hindse, který tragicky zemřel při lovu...proto The Hunter...


Mastodon dávno nejsou metalovou kapelou v tom pravém slova smyslu...dávno překročili hranice...dělají si věci po svém...a možná proto je mám tak rád...jo...mám je rád...
Na nové desce pokračují v překračování...ještě více se profilují...nad některými skladbami se vznáší psychedelický opar...některé jsou agresivní...plivou krev...jiné zase ani nevypadají, že by je napsala metalová kapela...ale všechno to do sebe přesně zapadá...i když to není koncept...tak co to je?čím to je?co?
Že by to byli ty zpěvy?...a co ten Scott Kelly?...smrt bratra?...
Zvuk alba je pompézní a to, že v kapele zpívají ze čtyř členů tři včetně bubeníka je velice znát hlavně v melodických částech refrénu jednotlivých skladeb...každá skladba je jiná...takže jestli na začátku dostaneš po tlamě...a to se vším všudy...



tak potom na konci můžeš možná čekat nějakou naději...



protože pamatuj: " PURSUE HAPPINESS WITH DILIGENCE "


Uchvatné album u kterého nenacházím chybu...a už ani slov...